Suzuki Belux 4Wheels : Nieuwe Marketing Manager, nieuwe Digital Marketing Specialist en bijkomende uitdaging voor Olivier Fontaine
28 januari 2020
Bij Suzuki Belux, deel van de Alcomotive groep, is het laten doorgroeien van talentvolle medewerkers al lang een bekend fenomeen. Zo werd Catherine Free, tot voor kort Marketing Manager, benoemd tot Country Manager van MG, een zesde automerk dat werd toegevoegd aan de portfolio van Alcomotive. Het Suzuki Belux team wil dan ook van deze gelegenheid gebruik maken om haar te bedanken voor de succesvolle en aangename 20 jaar dat zij voor het bedrijf gewerkt heeft en haar veel succes te wensen in haar nieuwe, boeiende uitdaging om het merk MG te lanceren op de Belgische en Luxemburgse markt.
Wij zijn dan ook heel blij dat wij kunnen aankondigen dat Karolien Deben werd benoemd tot Marketing Manager van Suzuki Belux. Na 15 jaar ervaring in het marketing team van Suzuki Belux is zij de perfecte kandidate om deze belangrijke rol op zich te nemen. Zij zal dan ook deel uitmaken van het Suzuki Management Team en rapporteren aan Olivier Fontaine, Managing Director.
Nog meer focus op het digitale en op creativiteit
De autosector in het algemeen, en Suzuki 4WH in het bijzonder, staan aan het begin van een uitdagend jaar, met een lager verkoops-volume dan in 2019 en een zéér concurrentiele en wispelturige markt. Hierdoor is een creatieve online-strategie belangrijker dan ooit. Daarom werd Anne-Eline Blockx benoemd tot Digital Marketing Specialist. Anne-Eline zal rapporteren aan Karolien Deben.
Bijkomende nieuwe uitdaging voor Olivier Fontaine : Alcopa Financial Products
Tot voor kort was Olivier Fontaine Managing Director voor Suzuki Belux én, sinds 4 jaar ook Managing Director bij Isuzu. Sinds enkele weken nam Olivier Heymans deze laatste functie (terug) over, waardoor Olivier de mogelijkheid kreeg om een nieuwe uitdaging aan te gaan, naast zijn functie bij Suzuki Belux.
Olivier Fontaine werd aangesteld als General manager van Alcomotive Financial Products (AFP). Dit bedrijf binnen de Alcomotive groep zorgt voor de financieringen en de verzekeringen voor de eindklanten van alle Alcomotive merken in de zogenaamde “One Stop Shopping” strategie. Een belangrijke speler, wetende dat 35% van de verkochte voertuigen wordt gefinancierd door de services van AFP, en 10 % van de voertuigen door hen worden verzekerd. Een mooie uitdaging dus !
Wij wensen Karolien, Anne-Eline en Olivier heel veel succes toe met hun nieuwe uitdaging !