Suzuki kondigt zijn technologiestrategie voor de volgende 10 jaar aan

Suzuki Motor Corporation gaat technologie ontwikkelen die het energieverbruik minimaliseert” van productie tot recycling, en streeft naar een koolstof-neutrale wereld terwijl het plezier van vervoer naar mensen over de hele wereld wordt gebracht.

Licht gewicht en veiligheid van de carrosserie

Compacte en lichtgewicht voertuigen, die de specialiteit van Suzuki zijn, verminderen niet alleen de CO2 uitstoot tijdens het gebruik, maar ook het gebruik van grondstoffen en CO2 uitstoot tijdens de productie.

Suzuki blijft het lichtgewicht en veiligheidsconcept 'HEARTECT' verder ontwikkelen, en zal ook streven naar het minimaliseren van het energieverbruik door middel van gewichtsverminderende technologieën.

Lean-Battery BEV/HEV (batterij-elektrisch voertuig/hybride elektrisch voertuig)

Met het doel om onze klanten te voorzien van de meest energie-efficiënte elektrische voertuigen, gebaseerd op de hernieuwbare energie- en gebruiksomstandigheden in elk land en regio, zal Suzuki elektrische voertuigen ontwikkelen die het energieverbruik minimaliseren door het principe “Sho-Sho-Kei-Tan-Bi” (Kleiner, minder, lichter, korter, mooi) toe te passen, zoals een kleine en efficiënte elektrische aandrijfeenheid en een kleine lichtgewicht batterij.

Hoogefficiënte ICE/CNF-technologie
(ICE: verbrandingsmotor, CNF: koolstofneutrale brandstof)

In 2023 ontwikkelde Suzuki een motor met hoog rendement (de Z12E-motor) die een verbeterde verbranding nastreeft, en een maximaal thermisch rendement van 40% bereikt. In de toekomst gaat Suzuki deze hoogefficiënte motor wereldwijd gebruiken en er zo in slagen het energieverbruik te minimaliseren door middel van koolstofneutrale brandstof en hybrides van de volgende generatie.

SDV rechts (SDV: Software Defined Vehicle)

Ook op het gebied van SDV, zal Suzuki SDV right verder ontwikkelen. ​
Dit maakt het voor de klant ​ het updaten van de software gebruiksvriendelijker, met de beste combinatie van bekabelde en draadloze (OTA) updates. Suzuki zal de VDS ontwikkelen die klanten het gevoel geeft dat “dit klopt, dit is wat ik wil” door hardware te delen om de kosten van onderdelen te verlagen en software te hergebruiken om de ontwikkelingskosten te verlagen.

Gemakkelijk recyclebaar en demonteerbaar ontwerp

Het conventionele economische systeem staat bekend als een lineaire economie, waarin de stroom van grondstoffenwinning, productfabricage, gebruik en recyclage eenrichtingsverkeer is. Dit heeft geleid tot geweldig grote energieconsumptie, uitputting van grondstoffen en milieuvernietiging.
In de toekomst zal Suzuki een minimaal energieverbruik bereiken door middel van de circulaire economie, waarbij het totale gebruik van grondstoffen wordt bespaard door producten te ontwerpen die gemakkelijk uit elkaar kunnen worden gehaald met het oog op recycling en hergebruik.

Gedetailleerde info (in het engels) vindt u hier :

tsb.pdf

PDF - 3.0 Mb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Suzuki Belux

Suzuki Belux is verdeler van Suzuki wagens voor Belgie en Luxemburg en maakt deel uit van de astara-groep, Meer info over de modellen en het verdelernet vindt u op www.suzuki.be 

SUZUKI MOTOR CORPORATION (SMC) is gevestigd in het Japanse Hamamatsu. De onderneming is opgedeeld in drie afdelingen: Automobiel, Motorfiets en Marine. Naast kleine en compacte auto's, terreinwagens, SUV's en transportvoertuigen omvat het productgamma ook motorfietsen, scooters, quads, bromfietsen, buitenboordmotoren, polyvalente generatoren en motorwaterpompen.

Suzuki stelt wereldwijd 51.503 medewerkers tewerk in zijn afdelingen Automobiel, Motorfiets en Marine en heeft handelsactiviteiten in 196 landen en regio's en productievestigingen in 24 landen.

Neem contact op met