Suzuki op het Salon van Bruxelles 2020

Suzuki op het Salon van Bruxelles 2020

Overgangsjaar

Suzuki op het Salon van Bruxelles 2020

  • Dit jaar staat in het teken van de nieuwe CO2-normen
  • Ook in ons gamma vallen slachtoffers
  • Ons Mild Hybride systeem wordt performanter
  • Automobilisten kunnen nog zuiniger rijden

Welkom op het Salon van Brussel 2020, dat - zoals u weet -  dit jaar weer een ‘groot’ salon is. Het nieuwe jaar belooft ook vrij hectisch te worden door de invoering van nieuwe CO2-emissienormen op de automarkt en de sancties die verbonden zijn aan het overschrijden van deze normen. Bij Suzuki hebben omwille van deze nieuwe spelregels keuzes moeten maken.  Op onze stand, die dit jaar in het teken van Tokio staat, zullen enkele modellen afwezig zijn. Om aan de nieuwe CO2-normen te voldoen, namen we de beslissing om twee modellen uit onze catalogus te schrappen: de Baleno en de Celerio. We moeten er eerlijkheidshalve aan toevoegen dat dit niet de meest populaire modellen uit ons gamma waren, maar het is allerminst prettig om kwalitatieve auto's uit onze showrooms te zien verdwijnen. Het is een pijnlijke realiteit maar we moeten vooral naar de toekomst kijken. 

Onze toekomst gaat niet alleen over dit jammerlijke afscheid, maar ook over leuke nieuwe producten. Al onze modellen - met uitzondering van de Jimny - zullen in het komende jaar nieuwe motorisaties krijgen. Precies door deze vernieuwingsgolf zullen ze – u raadt het al – wel degelijk aan de nieuwe emissienormen voldoen.

Kortom, Suzuki zal een 100% hybride merk worden of toch bijna, want de Jimny is de uitzondering die de regel bevestigt. In de praktijk betekent dit dat de 1.0 Turbo 3-cilinder benzinemotor uit de volledige catalogus wordt geschrapt. De 1.2-motoren uit de Swift en de Ignis, net als de 1.4 van de Vitara en S-Cross, worden - afhankelijk van het model - met een mild hybride systeem van 12 of 48 volt uitgerust. De vernieuwde modellen zullen niet alleen aan de CO2-normen voldoen, één en ander resulteert eveneens in een aanzienlijke vermindering van de TCO (Total Cost of Ownership) voor onze klanten die kunnen genieten van nog zuiniger Suzuki-modellen. 

Tot slot geven we dit jaar geen prognose van de verkooptargets. Zowel de markt als de merken zullen een nieuw evenwicht moeten vinden. De talloze politieke statements die de voorbije maanden zijn gemaakt, beloven alvast weinig stabiliteit. In die zin blijft het koffiedik kijken en valt het moeilijk te voorspellen wat 2020 zal brengen…

Voor we een nieuwe afspraak maken om binnen een jaar de balans op te maken van wat ons vandaag te wachten staat, respecteren we de traditie door u een goed Salon en vooral een uitstekend 2020 toe te wensen!

NL Salon 2020 - Suzuki Ignis.docx 17 KB NL Salon 2020 - Suzuki Jimny.docx 17 KB NL Salon 2020 - Suzuki Swift.docx 20 KB NL Salon 2020 Suzuki Vitara S-Cross.docx 17 KB

 

 

Over Suzuki Belgium

SUZUKI MOTOR CORPORATION (SMC) is gevestigd in het Japanse Hamamatsu. De onderneming is opgedeeld in drie afdelingen: Automobiel, Motorfiets en Marine. Naast kleine en compacte auto's, terreinwagens, SUV's en transportvoertuigen omvat het productgamma ook motorfietsen, scooters, quads, bromfietsen, buitenboordmotoren, polyvalente generatoren en motorwaterpompen.

Suzuki stelt wereldwijd 51.503 medewerkers tewerk in zijn afdelingen Automobiel, Motorfiets en Marine. Met handelsactiviteiten in 196 landen en regio's en productievestigingen in 24 landen en regio's neemt Suzuki een sterke positie in om het hoofd te bieden aan moeilijke marktomstandigheden.

Suzuki Belgium
Satenrozen 8
2550 Kontich